Tweede generatie GLA
Onze test wagen is de Mercedes-Benz GLA 200 met AMG pakket en een vier cilinder 1,3l motor. Deze 'kleine' motor is goed voor 163 pk / 250 Nm en hoeft geen enkele moeite te doen om dit te presteren. De standaard gemonteerde 7-versnelling automaat voelt sportief aan en is zeer comfortabel voor dagelijks woon-werkverkeer.
Wat er meteen opvalt bij deze tweede generatie, is de ruimte die deze wagen biedt. De GLA is in alle richtingen gegroeid en is nu bijna even groot als een Audi Q3 of zelfs de Range Rover Evoque. Echter, vanwege het nieuwe design heeft de GLA minder de uitstraling van een terreinwagen en veel meer dat van een hatchback. Dit betekent niet dat de nieuwe GLA niet ontworpen is voor het terrein, want dankzij de grote bodemvrijheid komt de GLA makkelijk over grotere obstakels.
Interieur
De GLA biedt een eenvoudigere instap en hogere zit dan een gewone personenauto. De ruimte voorin is prima. Mercedes-Benz kiest ervoor om het interieur rondom de bestuurder en bijrijder te bouwen. Het gevoel achter het stuurwiel is daarom ook veel meer dat van een hatchback dan van een SUV. De ruimte achterin is prima, er is zeker voldoende plaats om in deze wagen vier volwassenen te vervoeren. 
De materialen en de opzet van het interieur zijn vrijwel gelijk aan die van de andere compacte modellen van Mercedes-Benz (zoals de A35 AMG). De nadruk ligt op comfort en moderne technologie, niet op avontuur.
echte alleskunner
Met de tweede generatie van de GLA gaat Mercedes-Benz duidelijk verder waar het met de eerste generatie was gebleven. Het veelzijdige karakter van de GLA is gebleven, zowel op weg als 'off road' presteert deze wagen uitstekend. 
Maar toch is de GLA veel meer gericht op luxe dan op het feit dat het een terreinwagen hoort te zijn. Dat blijkt niet alleen uit het design maar ook uit de uitrusting en de rijeigenschappen. Doordat de wagen zo comfortabel en luxueus is, vergeet je als bestuurder al snel dat je met een SUV op de baan bent.
Dus onderschat deze kleinste SUV van Mercedes-Benz niet: dit is een echte alleskunner!
Prijs van onze testwagen: € 55.387,75 incl. btw.

Meer AUTOS...

Back to Top