Mini Range Rover Velar?
Range Rover deed haar uiterste best om enerzijds trouw te blijven aan het design van de eerste Evoque en anderzijds de nieuwe Land Rover Range Rover Evoque toch een nieuwe frisse look te geven. De look die nu sportiever oogt met krachtige lijnen, een grille zoals deze bij zijn grote broer (Range Rover Velar) en een licht aflopende daklijn. 
Onze test wagen had de R-Dynamic uitvoering die je direct de meest sportieve look geeft op de Evoque. Je krijgt sportievere bumpers, sportief design op de motorkap en veel zwarte accenten!
Interieur een ware revolutie
Naast een 12 inch digitaal dashboard en stuurwiel met intelligente functieknoppen krijg je een tweedelig Touch Pro Duo systeem met de nodige technische snufjes (DAB, WiFi hotspot, InControl apps, verkeersbord herkenning, slimme navigatie, Apple CarPlay / Android Auto, …). Een heel mooi en afgewerkt geheel maar qua werking kan het beter.
Voor ons het leukste snufje: de ClearSight Rear View Mirror, een digitale achteruitkijkspiegel die een beeld weergeeft van achteraan de auto. Dit aan de hand van een camera die bevestigd is aan de antenne!
Ook het geluid systeem van Meridian en de comfort zetels zijn van top kwaliteit en zorgen voor een algemeen luxe ervaring in deze Range Rover Evoque.
Rijeigenschappen
De rijeigenschappen van de nieuwe Range Rover Evoque zijn er goed op vooruit dankzij de nieuwe achterwiel- en verbeterde voorwielophanging. Het stuurwiel reageert op een vlotte en directe manier, zelfs op de mindere Belgische wegen blijft de luxueuze SUV zich stabiel voortbewegen. De ZF transmissie en benzinemotor werken goed samen maar kunnen bij het sportiever rijden traag reageren op het gas pedaal.
De nieuwe Evoque focust zich zoals de Range Rover Velar en Range Rover Sport op rijcomfort en verliest daardoor ietwat van het sportieve weggedrag.
Motor
Onze wagen heeft de 2.0L benzine motor met 250pk/365nm die de kracht verdeelt over de vier wielen, dit wil dus ook zeggen dat je deze Evoque ook perfect kan off-road gaan gebruiken!
Tijdens onze test was het gemiddeld verbruik van deze wagen 11l/100km.
Conclusie & prijs
Door het mooie design (zowel binnen als buiten), motoren, afwerking en rijhulpmiddelen sluit de nieuwe Evoque goed aan bij zijn grote broers, hetzelfde kunnen we ook zeggen over het comfortabele weggedrag. 
Al komt dit allemaal wel met een stevig prijskaartje, onze wagen €75.483,00 incl. btw MAAR je kan al een basis Evoque verkrijgen vanaf € 39.250,00 incl. btw.

Meer AUTOS...

Back to Top