Audi E-Tron GT Quattro
Audi E-tron GT Quattro, de sportauto van de toekomst
De Audi E-tron GT Quattro, al vanaf deze Audi werd voorgesteld hadden we een 'wow' gevoel over deze auto. De eerste volledig elektrische sport Audi & voor ons dus onze eerste test met een elektrische sportauto. Maar is hij zo goed zoals we verwachten?
Zeker!

Als we eerst een kijkje nemen aan de buitenkant van deze Audi dan zie je direct dat je met een snelle wagen te maken hebt, laag op de grond, breed, een futuristische look & prachtige lijnen over de volledige auto!
Dit allemaal in samengang met het kleur Kemora grijs maakt deze Audi zeker opvallend! Het kleur trekt niet echt de aandacht maar staat wel perfect op deze GT! Echter krijg je wel veel aandacht in het verkeer omwille van de vormgeving van deze Audi.
Wanneer je door de straten rijdt kijken alle mensen wel eens, het lijkt precies een ruimteschip, dit door de strakke lijnen en prachtige lichten aan de achterkant van deze Audi GT. Niet alleen door de looks van deze wagen maar ook het geluid die deze elektrische Audi maakt lijkt het wel een ruimteschip, een gezoem dat zich hetzelfde gedraagt als een benzine motor. Bij hogere snelheid veranderd de toon ook iets anders net zoals een benzine motor daarom voelt deze GT ook zeer vertrouwd aan tijdens het rijden.
MOTOR
De Audi E-Tron GT Quattro heeft een 85 kWh batterij die een totaal vermogen levert van 560pk, dit vermogen wordt gestuurd naar de vier wielen waardoor je tijdens het optrekken geen enkele grip verliest! En je dus een 0-100 km/u sprint kan doen in 4,1 seconden.
Met een volle batterij kan je gemakkelijk 380km rijden, dit is natuurlijk gecombineerd wat sportiever rijden en het dagelijks comfort rijden. Het is dus zeker mogelijk om 420km te halen op volle batterij, indien je let op het verbruik.
Rijcomfort
Het rijcomfort van de Audi E-tron GT Quattro is verrassend zacht en comfortabel, we moeten natuurlijk rekening houden dat je in een sportauto zit die ook nog eens zeer laag op de grond staat.
Je hebt ook de optie om de auto in de verschillende rijmodi te plaatsen waardoor de auto soms ook op de luchtvering een beetje hoger zal staan dan bijvoorbeeld in de sportstand.
Deze luchtvering zorgt dus meer voor de comfortabele rit!
Zowel tijdens lange ritten als de korte dagelijkse ritten rijdt deze GT subliem, dit ook dankzij het elektrisch gegeven heb je nooit last van het zware motor geluid die doet aanzetten om sneller te rijden of op te trekken.
Deze Audi is perfect dagelijks te gebruiken, comfortabel, ruimte achterin voor twee volwassenen en twee kofferruimtes. Ja inderdaad twee kofferruimtes, eentje voorin waar je vooral de oplaadkabels kan leggen en eventueel nog een rugzak, achterin is er nog voldoende plaats om één of meerdere koffers mee te nemen.
De zetels krijgen ook de sportieve look maar eenmaal je in de zetels plaats neemt merk je hier niets meer van, je krijgt ondersteuning waar nodig en zeer comfortabel tijdens de lange ritten.
Interieur
Binnen in de Audi E-Tron GT merken we direct op dat we in een sportieve & futuristische Audi plaats nemen. Het gekende Audi touchscreen systeem in de middenconsole is zowel duidelijk voor de passagiers alsook de bestuurder.
Audi gebruikt in het interieur wel degelijk nog meer fysieke knoppen in plaats van touchscreen knoppen en daar zijn wij persoonlijk zeer blij mee want een knop werkt wanneer we dit willen bedienen, bij touchscreen zit er soms nog een beetje vertraging op.
Verder zien we voor ons een prachtig sportief stuurwiel in leder met hier achter de Audi Virtual Cockpit die haarscherp weergeeft hoeveel batterij je nog hebt, hoe snel je rijdt,...
Over heel de cockpit zijn er duidelijk zeer kwaliteitsvolle materialen gebruikt die zeer zacht en goed aanvoelen, zoals eerder vermeldt eens je hier in plaats neemt voel je echt piloot van een space ship!
Conclusie
Wordt dit de toekomst van de sportauto's en zijn we er klaar voor?
Wij alvast wel, zeer sportief rijgedrag wanneer je dit wenst maar even comfortabel voor het dagdagelijks verkeer!
Als we echt één iets zullen missen in de toekomst is dat het geluid, aan de prestaties zal het zeker niet liggen!
Prijs
Onze testwagen heeft een prijskaartje van €140.210,00 incl BTW.
En er is al een Audi E-Tron GT Quattro vanaf €102.900,00 incl BTW.

Meer AUTOS...

Back to Top