Scorpioneoro, één van de 2000 stuks
De Abarth 595C Scorpioneoro is voor een beperkte oplage geproduceerd, namelijk 2000 stuks. Abarth maakte deze auto ter eerbetoon aan de A112 Abarth "Gold Ring" daarom dus ook de gouden accenten die we terug vinden op de velgen en de gouden lijn over heel de auto.
Onze test auto is de 595C (cabriolet) dus hadden wij ook de mogelijkheid om het dakje volledig op te doen en te kunnen genieten van het zeer leuke geluid die deze Abarth produceert!
De Scorpioneoro is uitgevoerd in het Nero Scorpione kleur en heeft de 17 inch velgen in Formula Gold kleur om de 'look' van deze Abarth compleet te maken.
MOTOR
De Scorpioneoro heeft een 1.4 T-jetmotor met 165 pk, deze Abarth doet de 0-100 km/u vlot in 7,3 seconden. Wat zeker niet slecht is als je denkt dat dit eigenlijk een sportieve Fiat 500 is!
Het gemiddeld verbruik van de Abarth 595C is 7,8l op 100km en bij het sportiever rijden gaat dit naar 8,5 liter wat zeker goed is voor een mini sportauto!
Rijcomfort
Bij het rijcomfort moeten we in gedachten houden dat we in een sportieve Fiat 500 zitten. Het rijcomfort in de comfort stand valt goed mee en kan wel een beetje vergeleken worden met een normale Fiat 500, maar plaatsen we de auto in zijn sportmodus dan wordt het stuur zwaarder, de gasrespons gevoeliger en de ophanging nog iets harder.
Maar dit is wel positief bij het sportief rijden want de Abarth blijft heel stevig door de bochten gaan. Hierdoor heb je het gevoel dat je met een kart op de weg rijdt bent, tegelijk heb je veel grip op de baan.
Jammer genoeg was er één iets dat de prestatie van deze Abarth naar beneden haalde, de automaat. Als je sportief wil rijden met deze Abarth plaats je de automaat best in zijn manuele stand en neem je zelf de versnellingen over aan de hand van de flippers achter het stuur. Ook bij het schakelen raden wij aan om het gaspedaal even te lossen, versnelling opschakelen en erna weer op het gaspedaal te gaan staan.
Interieur
Als we een kijkje nemen in het interieur is zeer duidelijk dat dit een sportieve Fiat 500 is. Het interieur is uitgerust met een sportief stuur, een turboboost meter en sportieve digitale tellers achter het stuur!
Je neemt plaats in sportieve zetels die comfortabel aanvoelen. Ook hier zie je nog eens de extra Scorpioneoro 'touch', dat in de zetel is gestikt. 
In de middenconsole bij de handrem staat er ook nog eens duidelijk op dat je in een collectors item zit met het goud plaatje waar er duidelijk op staat dat je in één van de 2000 stuks zit.
Wat we jammer vonden is dat er geen cruise control op deze Abarth modellen zit. Erg jammer, want het is zeer makkelijk tijdens een langere rit. Tegenwoordig vindt je dit standaard terug in bijna elke wagen. 
Conclusie
Wil je een collectersauto die perfect is als stadsauto en een sportief karakter heeft?
Bekijk dan zeker eens deze 595C Scorpioneoro! Wij raden aan om €1.400 te besparen door te kiezen voor de manuele versnelling, die je een betere rit zal bezorgen.
Prijs
Onze testwagen heeft een prijskaartje van €32.490,00 incl BTW.
Maar er is al een basis Abarth 595 vanaf €20.490,00 incl BTW.

Meer AUTOS...

Back to Top