De Land Rover Range Rover HSE, Comfort, Luxe & deels elektrisch
De Land Rover Range Rover is toch wel het vlagschip van Land Rover, met zijn nieuw design en in deze PHEV variant mochten wij een test doen.
De welbekende Rang Rover kreeg een facelift, dus enkele kleine aanpassingen aan het design en interieur die op het complete plaatje wel een grote invloed hebben. Zoals vernieuwde koplampen, fijne vernieuwde lichten achteraan die wanneer deze uitgeschakeld zijn op gaan in het geheel van de koffer. Hierdoor krijgt deze Range Rover een heel stijlvol en minimalistisch design.  
De Land Rover Range Rover HSE die wij mochten testen was uitgevoerd in het prachtige Amethyst Grey Purple met bijpassende 22 inch Gloss Black velgen. Een kleur die je op het eerste zicht saai zou kunnen noemen komt helemaal tot leven wanneer die in het zonlicht staat, hier opnieuw past het kleur perfect bij het imago van de Range Rover.
MOTOR
De Land Rover Range Rover HSE is aangedreven door de 3.0L 6cilinder benzine motor met een plugin hybride motor. Deze 3.0l PHEV levert 440 pk op, die alle vermogen naar de vierwielen stuurt, hierdoor doet deze Range Rover de sprint naar 100km/u in 5,8 seconden en deze sprint stop aan 225 km/u. Een luxe SUV met deze prestaties is meer dan vlot genoeg voor een auto met deze afmetingen en dit gewicht.
Het verbruik van de Land Rover Defender Range Rover HSE ligt ongeveer op 4 liter per 100 km. Soms kan je nog zuiniger rijden en het grootste voordeel is dat je zeker vlot 100km puur elektrisch kan rijden op volle batterij.
Rijcomfort
Het rijcomfort van deze Range Rover HSE kan je letterlijk vergelijken met een luxe jacht, ruim, stil en zeer comfortabel.
Je neemt plaats in zachte en comfortabele zetels die je niet echt ondersteunen aan de flanken waardoor je het echte sofa gevoel hebt wanneer je plaats neemt in deze Range Rover.
Wanneer je nu voor een korte rit of een iets langere rit de Range Rover neemt, je bent verzekerd onderweg met een zeer relaxte en comfortabele auto. Het PHEV systeem werkt prima bij lage snelheden en de benzine motor sluit naadloos aan met het elektrische gedeelte waardoor je nooit een schokkerend gevoel hebt bij het rijden.
Interieur
Binnenin is deze Range Rover HSE tot in de puntjes perfect afgewerkt met lederen en zachte materialen. Een modern interieur met een groot touchscreen scherm die goed zichtbaar is voor de bestuurder en de bijzitter. 
Wanneer je achter het stuur zit neem je het lederen stuur gemakkelijk vast met duidelijke touchscreen knoppen en chrome details. Achter het prachtig design van het stuur vind je een haarscherp display waar je tal van info kan terug vinden zoals batterij niveau, snelheid,...
Op de achterbank is er plaats voor drie volwassenen, al raden we voor het meeste comfort wel aan om twee mensen plaats te bieden op de achterbank, hoofd en beenruimte is er alvast genoeg. Ook hier geniet je van het echte sofa gevoel.
Conclusie
Wil je een luxe SUV, die ruim genoeg is en een PHEV is?
Kijk dan zeker eens naar deze Land Rover Range Rover HSE, deze heeft de looks, het praktische en het comfortabele allemaal in één.
Prijs

De Land Rover Range Rover HSE die wij mochten testen heeft een prijskaartje van 
€ 168.114,00 incl BTW. Maar er is al een Range Rover HSE vanaf € 148.894,00 incl. BTW.

Meer AUTOS...

Back to Top