Volkswagen T-Roc R
Volkswagen T-Roc R, de compacte suv met twee gezichten!
De Volkswagen T-Roc R, zoals de naam doet vermoeden is deze T-Roc lid van de R familie. Dit betekent meer kracht, een sportievere uitstraling en focus op het sportieve rijplezier!
Het design van deze T-Roc R heeft ook hier en daar enkele subtiele aanpassingen gekregen om de R versie meer te laten opvallen, dit o.a. door een sportieve voorbumper, vier uitlaten, blauwe remblokken met de R badge,...
Dit allemaal samen met het mooie gekende 'Lapiz Blue' kleur met zilveren zijspiegels.
Nog een extraatje: de IQ lights van Volkswagen die door de voorbumper lopen!
MOTOR
De Volkswagen T-Roc R heeft onder de motorkap een viercilinder 2.0l benzine motor die maarliefst 300 pk en 400 nm koppel levert. Dit zet de T-Roc R vlot op de baan dankzij het 4Motion systeem van Volkswagen die perfect de kracht verdeeld over de vier wielen. Het schakelen gaat ook zeer vlot dankzij de gekende DSG automaat van Volkswagen.
De sprint van 0 naar 100 km/u doet deze T-Roc R in 4,8 seconden, dit ook met behulp de launch control. Dus van een trage SUV kunnen we hier zeker niet spreken!
Als we kijken naar het verbruik van deze Volkswagen T-Roc R dan moet je wel rekening houden dat je in de R variant van de T-Roc zit dus het verbruik wel hoger ligt maar in de normen van een sportieve mini SUV ligt dit zeker niet te hoog met een verbruik van +/- 9l op 100km.
Rijcomfort
Het rijcomfort van deze Volkswagen T-Roc R is voortreffelijk! In zijn normale modus voelt deze echt aan als een gewone T-Roc, licht sturen, zachtere vering, een algemeen goede comfortabele ervaring.
Echter verander je de modus dan naar sport en merk je een groot verschil, sturen wordt directer, het geluid van de uitlaat is meer aanwezig, de gasrespons is sneller en de vering aan de hardere kant. Dan komt de ware aard van deze T-Roc R naar boven en bewijst hij dat hij in het rijtje thuis hoort naast de andere R modellen!
De zetels zijn comfortabel met toch de nodige ondersteuning tijdens het iets sportiever rijden. Ook na een lange rit heb je geen last van rugklachten, deze bieden de perfecte steun die je nodig hebt met toch de nodige comfort te bieden.
Interieur
Als we een kijkje nemen in het interieur merken we direct dat we in een Volkswagen zitten, veel kwaliteitsvolle materialen gebruikt met hier en daar toch nog het R logo om toch maar duidelijk te maken dat je in de R versie van dit model zit.
Wanneer je plaats neemt achter het stuur zie je een mooi sportief R lederen stuurwiel die perfect in de hand ligt, een duidelijk touchscreen scherm om alles weer te geven voor zowel passagier als bestuurder, dit is veel verbeterd met de facelift. Het scherm is duidelijker en gemakkelijker in gebruik.
Onder de versnellingspook vind je een ronde knop, hiermee kan je door de verschillende modi gaan en zo de verschillende karakters van deze T-Roc R leren kennen!
Conclusie
De Volkswagen T-Roc R is de perfecte mini sport SUV!
De T-Roc R biedt meer dan genoeg kracht om plezier te hebben in kleine baantjes of op circuit maar deze biedt ook meer dan genoeg ruimte en comfort voor een roadtrip met het hele gezin.
Met z'n vierwielaandrijving zet hij ook moeiteloos alle kracht op de baan neer, grip heb je zeker genoeg!
Prijs

De Volkswagen T-Roc R is er vanaf € 46.125,00 incl BTW.
Maar onze test auto met alle opties had een prijskaartje van € 55.687,36 incl BTW.

Meer AUTOS...

Back to Top