De zuinnige sportieve gezinsauto, cupra leon break phev
De Cupra Leon E-Hybrid is gebaseerd op de Seat Leon Break maar dan in het jasje van Cupra. Dit betekent dat de Leon koperen details en een sportievere look kreeg, samengaand met een prachtig interieur en het Cupra logo, in plaats van het Seat logo.  
De Leon Break heeft scherpe lijnen over de volledige wagen, dit in samenhang met het matte 'Magnetic grijs' kleur en de kopere accenten zorgt dit voor een sportieve look. We kunnen zeker zeggen dat veel mensen keken naar deze auto. Want laat ons eerlijk zijn, dit speciale logo is nog weinig gekend onder het grote publiek. Dit zorgde voor aandacht op een positieve manier. 
MOTOR
De Cupra heeft een 1.4 benzine motor met een elektromotor van 116pk die samen 245 pk leveren voor deze sportieve break. Dit zorgt voor een positieve CO2 uitstoot van 30 g/km.
Deze hybride heeft een automaat met zes versnellingen, maar door de combinatie benzine en elektrisch voel je nooit echt wanneer de benzine motor van versnelling wisselt.
Tijdens onze test was het gemiddelde verbruik van de Cupra Leon 4,6l op 100km en bij het sportiever rijden gaat dit naar 5,7 liter wat natuurlijk zeer zuinig is voor een sportieve break!
Rijcomfort
Het rijcomfort van de Leon is zeer aangenaam, in het begin is het wat aanpassen aan het hybride verhaal maar een keer je enkele km's gereden hebt met deze auto voelt dit zeker goed en tegelijk sportief aan. Tijdens onze test hadden we veel regen, dan voel je het nadeel van het voorwiel aangedreven systeem. Je slipt ongewenst snel, door de kracht van de elektromotor. Wel zijn we overtuigd dat je bij droog weer hier geen last van zult hebben.
Je neemt plaats in comfortabele zetels maar toch met een sportieve look en genoeg ondersteuning.
In het algemeen een zeer leuke break die vlot rijdt, veel kofferruimte bezit en voldoende zitplaats. Indien je enkele honderden kilometers zou willen rijden, zit je zeker goed. Tegelijk voel je de 'power' wanneer je sportief gaat rijden in de Cupra modus. Het enige nadeel aan de Cupra modus is het onnodig 'valse' geluid die wordt afgespeeld door de speakers in de auto. Anders werken de elektro- en benzinemotor perfect samen om de beste performance uit deze break te krijgen!
Interieur
Als we een kijkje nemen in het interieur merken we direct wel op dat we in een sportieve Seat zitten, veel dezelfde elementen komen terug maar dan in een mooier en sportiever Cupra jasje gestoken. Hier ook gelet op details in de koperen kleur.
Mooi lederen stuurwiel die perfect in de hand ligt met twee extra knoppen ( een start knop voor de motor en een Cupra knop die de rijmodi selecteert ), virtual cockpit & een groot touchscreen scherm om alles duidelijk weer te geven voor zowel de passagiers als de bestuurder.
Wij zijn alvast fan!
Conclusie
Wil je een ruime break die zeer weinig verbruikt en perfect is voor een 'family trip'? Maar toch ook een sportief kantje heeft?
Neem dan zeker een kijkje naar deze Cupra Leon Break E-Hybrid. Dit is in onze ogen een degelijke dagelijkse auto voor stadsverkeer waar je volledig elektrisch mee kan rijden, maar zeker en vast de perfecte auto om een lange reis mee te maken.
Prijs
Onze testwagen heeft een prijskaartje van €52.974,76 incl BTW.
En er is al een Cupra Leon Break E-Hybrid vanaf € 44.110,01 incl BTW.

Meer AUTOS...

Back to Top