Dé SVR, Sport SVR
De Land Rover Range Rover Sport kreeg een facelift en meer kracht, maar wat nog meer?
De eerste nieuwe feature zijn de led-koplampen, die van lasertechnologie zijn voorzien om verder te schijnen maar tegelijk tegenliggers niet te verblinden.
Binnenin is het nieuwe Touch Pro Duo-systeem de grootste aanpassing. Dat o.a. afkomstig is van de Velar en bestaat uit twee schermen: het bovenste voor infotainment, het onderste voor functies zoals klimaatregeling en rijmodi.
Binnenin is het nieuwe Touch Pro Duo-systeem de grootste aanpassing. Dat o.a. afkomstig is van de Velar en bestaat uit twee schermen: het bovenste voor infotainment, het onderste voor functies zoals klimaatregeling en rijmodi.
Er zijn ook nog enkele kleinere veranderingen zoals: nieuwe sportzetels, een nieuw instrumentenpaneel, een gebarenbediening voor het zonnedak en een motorkap uit koolstofvezel.
De robuustheid van de Range Rover Sport blijft dezelfde als voordien, maar alles werd in een modern jasje gestoken.
Er is een ruime keuze kleuren waarin je de Sport SVR kan verhullen. Maar indien je wil opvallen, kies dan voor het SVO Premium Palette Blue. Wat zeker is, dit kleur trekt de aandacht op een subtiele manier. Tijdens onze test kregen we heel wat positieve reacties van andere weggebruikers.
MOTOR
De Land Rover Range Rover Sport SVR heeft een 5.0L V8 benzine motor met 575pk en 700nm koppel ( Dit is dezelfde motor als in de F-Type R ).
De 0-100km/u doet de Sport SVR vlot in 4,5 seconden!
De auto heeft een topsnelheid van 280km/u.
De auto heeft een topsnelheid van 280km/u.
Tijdens onze test verbruikte de wagen gemiddeld 17l/100km, op de snelweg gaat dit naar 13l en bij het sportief rijden gaat dit dan snel terug de hoogte in naar 19 à 20l.
De Sport SVR heeft een prachtig maar subtiel geluid. Eens je de wagen goed hebt leren kennen, kan je de motor en uitlaat zeer mooie klanken laten produceren.
Rijcomfort
Tijdens onze test ontdekten we een comfortabele auto, zeker in de comfort stand. Wanneer je de Sport SVR dan in zijn Dynamic stand gaat zetten laat de SVR zijn andere kant zien, de sportievere kant. De meters in het dashboard worden sportiever, het stuur wordt zwaarder en de gas respons is directer. Ook het klepje in de uitlaat gaat open en zorgt ervoor dat de Sport SVR nog luider gaat klinken.
Interieur
Binnenin de Sport SVR wordt je verwend met een volledig lederen interieur en sportzetels. Onze test wagen had het unieke witte en zwarte interieur, een speciale keuze maar zeer passend bij deze sportieve wagen!
Naast de digitale teller achter het stuur vindt je ook hier het Touch Pro systeem, waarmee ook een aantal fysieke knoppen verdwijnen. Een 10” scherm neemt de multimedia, connectiviteit, navigatie, audio en Apple CarPlay / Android Auto voor zijn rekening, daaronder is er een kleiner exemplaar voor de verwarming en ventilatie.
Conclusie
Interesse in de Range Rover Sport met al zijn luxe en comfort en tegelijk opzoek naar een sportauto? Dan is deze Sport SVR zeker de juiste keuze. Deze wagen zet ongelofelijke prestaties neer met zijn 5.0L V8.
Met deze SVR zal je veel aan het tankstation staan, maar ik kan je verzekeren, wanneer je terug weg zal rijden, is dit met de glimlach!
Prijs
Onze testwagen heeft een prijskaartje van €161.517,00 incl BTW. Een Range Rover Sport kan je vinden vanaf €69.800,00 incl BTW.